وبلاگ شخصی گروه badnam BAX

وبلاگ شخصی گروه badnam BAX

ما عاشق رند و مست و خانه ویرانیم با نگرد وگرنه بدنام شوی
وبلاگ شخصی گروه badnam BAX

وبلاگ شخصی گروه badnam BAX

ما عاشق رند و مست و خانه ویرانیم با نگرد وگرنه بدنام شوی

اخباری از رپ فارسی

امسال سالِ پیشرفت و قدرت رپ فارس با بزرگانش
( هیچکس , یاس , پیشرو , تتلو , تهی . حصین , عرفان , زدبازی)

دو ویدئو جدید از حسین تهی به نام "دنیا میچرخه" و "روح"
بزودی 

آهنگ جدید حسین تهی به نام "  منو یادت میاد؟ "بزودی

آهنگ جدید  امیر تتلو  به نام  " تموم شد " بعد از محرم 

 آهنگ جدید سوگند پایدار به نام " بلیط یک طرفه " بزودی 

  آلبوم جدید سروش هیچکس به نام "مجاز" بزودی

آلبوم مشترک سیجل و جی جی به نام " پیر شدیم ولی بزرگ نه " بهمن ماه

اولین آلبوم رسمی گروه تیک تاک به نام  "بچه ارشد بزودی 

همکاری یاس و Tech N9ne در حرکتی انقلابی برای اتحاد رپ ایران و امریکا به زودی

انواع سبک ها ی موسیقی

http://stockphotos.yaymicro.com/free-facebook-covers/facebook-cover-music.jpg

پاپ

موسیقی پاپ بر خلاف موسیقی آمیانه سنتی توسط افراد شناخته شده ی معمولا حرفه ای و از راه روند انتقال

آوازی تکامل نمی یابد در غرب از دهه ی 50 میلادی موسیقی عامه پسند (پاپ) Popular به معنای سبک های پیوسته در حال تغییری است که از موسیقی الکترونیکی تقویت شده Amplified  تا راک اند رول Rock and roll را در بر می گیرد.

 از لحاظ تاریخی موسیقی پاپ به هر شکلی از موسیقی غیر عامیانه گفته میشد که محبوبیتی توده ای کسب می کرد.از تصنیف های آوازخوان های دوره گرد و تروبادور های سده های میانی تا آن عناصر هنرهای زیبای موسیقی که در اصل گروه کوچکی از شنوندگان فرهیخته را مخاطب قرار می داد. اما به شکل وسیعی محبوبیت می یافت.پس از انقلاب صنعتی موسیقی اصیل آمیانه به صورت گسترده ای نا پدید شد و موسیقی عامه پسند عصر ویکتوریا و اوایل سده ی بیستم موسیقی تالار های موسیقی بود که والس و اپرت های ژاک اوفنباخ و ویکتور هربرت و دیگران در راس آن قرار داشت.

 در این میان در ایالات متحده نمایش های آوازخوان های دوره گرد (گروه هایی از مجریان سفید پوست که خود را به سیمای سیاه پوستان در می آوردند) آثار ترانه سرایانی مانند استفان فوستر را اجرا می کردند .

سبک های موسیقی پاپ تا اوایل سده ی بیستم میلادی از اروپا به آمریکا می رفت.سپس اشکال امریکایی نظیر رگ تایم و کمدی مو سیقایی بردوی شنوندگانی در انگلستان و در قاره ی اروپا یافت. از آن زمان به بعد موسیقی پاپ غربی بیشتر تحت سلطه ی آمریکا بوده است.در دهه ی 1890 تین پن الی Tin Pan Alley نیویورک به صورت نخستین صنعت خود کفای چاپ ترانه های پاپ ظهور کرد و در همان 50 سال اول غزل سرایی بارور را با اپرت اروپایی در آمیخت و نوع جدیدی از نمایش موسیقایی –کمدی موسیقایی یا موزیکال-را به وجود آورد که در دست آهنگسازان آمریکایی مانند ژروم کرن & جودج گرشوین &  آیروین برلین & کول پورتر & ریچارد رودجرز و اسکار همرشتاین دوم به پیچیدگی قابل توجهی دست یافت. در این میان سیاه پوستان آمریکایی با شروع از رگ تایم ترکیب ریتم های پیچیده ی آفریقایی با ساختار های هارمونیک اروپایی را آغاز و آنچه را که به مهمترین سبک جدید موسیقی قرن تبدیل شد خلق کردند.

شمار مخاطبین موسیقی پاپ (که با موسیقی تالار های موسیقی تفاوت دارند) در نیمه ی اول سده ی بیستم تا حدی  به سبب رشد فن آوری به شکل قابل توجهی افزایش یافت.برای نمونه تا 1930 دیگر صفحه ی موسیقی به منبع اصلی موسیقی در خانه تبدیل شد و به این ترتیب حتی کسانی که هیچ نوع آموزش موسیقی ندیده بودند می توانستند به ترانه های پاپ گش دهند.در عین حال استفاده از میکروفون هنرمندان آوازخوان را از نیاز به صدا های آموزش یافته ای که می توانستد در فضا های بزرگ نفوذ کنند آزاد ساخت و به این ترتیب امکان استفاده ی تجاری از فنون جدید آواز خوانی به وجود آمد.پخش رادیویی که به منطق روستایی نیز می رسید به گسترش سبک های جدید موسیقی یاری رساند.به ویژه موسیقی کانتری Country که سبکی رقص مانند و روایی است که از بالادهای

(تصنیف های ) انگلیسی-آمریکایی سفید پوستان جنوب و غرب گرفته شده  بود به پیروزی چشمگیری دست یافت.موسیقی عامیانه نیز که در موسیقی بلوز سیاه پوستان جنوب ریشه داشت محبوبیت یافت.

جاز تنها دوره ی محبوبیت توده ای خود را در اواخر دهه ی 30 و در دهه ی 40 با سبک سوینگ (تاب) دسته های بزرگ و آوازخوان هایی مانند بینگ کروزبی و فرانک سیناترا (که به ناله کنندگان معروف شدند) تجربه کرد. در این میان بلوز نیز متحول شد  آوازخوان های سیاه پوست به دنبال کار از جنوب به شمال و شهر های صنعتی مهاجرت کردند و بلوز روستایی به سبک بلوز شهری که خشن تر بود و بیشتر از عبارت پردازی های آوازی استفاده می کرد دگرگون شد.دسته های بلوزی که در دهه 40 در شیکاگو به وجود آمدند از گیتار های الکتریکی تقویت شده  که اغلب با باس Bass و درام الکتریکی حمایت می شدند استفاده می کردند. این ساز ها بعد ها از طرف دسته های راک اند رول نیز به کار برده شد.

در دهه های بعد از جنگ جهانی دوم موسیقی پاپ آمریکایی به استیلای بین المللی غیر قابل بحثی دست یافت.در دهه ی 50 مهاجرت سیاه پوستان آمریکایی به شهر های شمالی به پیدایش اشکال و سبک های آواز های بلوز ترکیبی انجامید.راک اند رول که در دهه ی 50 با الویس پریسلی و شخصیت های دیگر ظهور کرد به صورت آمیخته ای از ریتم و بلوز سیاه پوستان با موسیقی کانتری و آهنگ عاطفی فیض بخش پدیدار شد.در دهه ی 60 اشکال پیچیده تر راک اند رول به موسیقی راک معروف شد که عناصر بنیادین آن عبارتند از : یک یا چند آواز خوان تعدادی گیتار شدیدا تقویت شده (شامل باس و ریتم و لید) و درام Drum .از میان ساز های دیگری که معمولا به کار برده می شوند می توان از پیانوی الکتریکی و ارگ الکتریکی و سینتی سایزر و انواع ساز های بادی و سازهای ضربی فرعی نام برد.نت های کلیدی راک گونه ای ضرب پشتی Backbeat  کوبنده آواز های عاطفی و نوای به شدت تقویت شده ی گیتار است.این سبک در مراحل اولیه خود سبکی ساده بود که بیشتر بر ریتم های رقص مانند، ملودی ها و هارمونی های رایج و اشعاری که با دل مشغولی های شنوندگان همدردی می کرد-عشق جوانی ، بلوغ و اتومبیل!- متکی بود که در مرحله ی بلوغ پیچیدگی بیشری یافت و برخی از با استعداد ترین نمایندگان آن توجه منقدین جدی موسیقی را به خود جلب کرد.

راک انگلیسی اولین بار در دهه ی 60 به دست بیتلز با توانایی ها ورشد قابل توجه موسیقایی خود توانستند موسیقی پاپ را به رشته ی بازی از خلاقیت اصیل تبدیل کنند.در عین حال باب دیلن و دیگر مجریان آمریکایی مشغول رشد بخشیدن به موسیقی راک-عامیانه آمیزش بالاد سنتی با اشکال نظم و ریتم ها و شیوه ی راک در تنظیم آهنگ بودند.در اواسط دهه ی 60 موسیقیدانان جوان به کاوش توانایی راک برای برخورد با مضامین اجتماعی و سیاسی پرداختند.گروه هایی نظیر رولینگ استونز ، دورز و دیگران ، شعر های تخیلی را به شکل بی سابقه ای با هنر تنظیم آهنگ ترکیب کردند که نمونه ی آن قرار دادن قطعات طولانی بدیهه سازی Improvisation  تک نفره در بافت هایی با پیچیدگی رشد یابنده و ساختار های موسیقایی-ترانه ای راک است. آوازخوان های  قدرتمند مانند جانیس جوپلین و گیتاریست هایی مانند جیمی هندریکس در مضامین سنتی ریتم و بلوز انقلابی به پا کردند.

راک به سرعت نوجوانان غربی را که پس از جنگ با افزایش سطح زندگی پول بیشتری در اختیار داشتند به خود جلب کرد و آنان به شنوندگان اصلی جدید ترین اشکال موسیقی پاپ تبدیل شدند.

در اواخر دهه ی 60 و اوایل دهه ی 70 ازدیاد دسته های آمریکایی و انگلیسی به اوج خود رسید. همزمان با آن موسیقی پاپ سیاه پوستان با گروه های اوازخوان موتان Motown  و مجریانی مانند آرثا فرانکلین و استیو واندر به پیچیدگی بیشتر و دامنه ی وسیعتر شنوندگان دست یافت. تاریخ موسیقی پاپ در دهه ی 70 ، 80 و 90میلادی در اصل همان تاریخ موسیقی راک است که با سبک های دیگر آن از جمله موسیقی دیسکو  ، پانک ، رپ ، متال و ... در سراسر جهان گسترش یافت و معیار موسیقی جوانان در بسیاری از کشور ها گشت.


برای دنبال کردن این موضوع به ادامه مطلب بروید


 

ادامه مطلب ...

بیوگرافی بهرام



از زبان خود بهرام

متولد : نیمه ی دوم بهار 67 در میدان رسالت تهران البته میگن به قیافمم بیشتر میخوره

در یک خانواده نه چندان مذهبی به دنیا اومدم

پدر یه وانت داشت و باهاش کار میکرد تا بتونه خرج زندگیشو در بیاره
یه خونه ی کوچیک نبش کوچه ای که نصفش خاکی بود بچگیام میرفتم میدون رسالت دعواهای میدون رو میدیدم .
بزرگتر که شدم یکم وضعمون بهتر شد و توی یکی از محله های نارمک خونه اجاره کردم پدرم.(خونش یکم بهتر بود) (با یه میدون بزرگ هم همجوار بود)
دبستان راهنمای اونجا بودم .ادمای جالبی اونجا نبودن کم کم منم همرنگ اونا شدم. وقتی همبازی اونا شدم .


برای دنبال کردن این موضوع به ادامه مطلب بروید


 

ادامه مطلب ...

بیوگرافی عرفان

http://t2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQXkThNld90o8ehbPScM_YXU3lcD3dtwJW_j0N5_1fD61Q5zWLBxQ


من ۱۲ مرداد ۱۳۶۲ در شهر اصفهان به دنیا اومدم و از حدود ۶ ماهگی شروع کردم به کوچ کردن بین ایران، آمریکا و اروپا، خیلی* از دوران مدرسه رو در ایران سپری کردم، اکثر دبستان، سال اول راهنمائی، و همچنین اول و دوم دبیرستان رو در ایران بودم و قبل از تولد ۱۶ سالگیم برای آخرین بار از ایران خارج شدم. تا به حال به آمریکا، ترکیه، آلمان، فرانسه انگلیس، هلند، دانمارک، سوئد، کانادا، مکزیک، پاکستان سفر کردم. عاشق ایران، زبان فارسی*، شعر، فیلم، بازیگری، موسیقی و تقریبا همه جور هنری که فکرشو بکنین هستم.

برای دنبال کردن این موضوع به ادامه مطلب بروید


ادامه مطلب ...