وبلاگ شخصی گروه badnam BAX

وبلاگ شخصی گروه badnam BAX

ما عاشق رند و مست و خانه ویرانیم با نگرد وگرنه بدنام شوی
وبلاگ شخصی گروه badnam BAX

وبلاگ شخصی گروه badnam BAX

ما عاشق رند و مست و خانه ویرانیم با نگرد وگرنه بدنام شوی

badnambax

اهنگ جدید و زیبا و اجتماعی گروه بدنام بکس با نام دیگه نمیخام (hosein3ardar & masoudbadnam & ebram


http://t2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQMlixXM3DXydoz7-PJ0sdnuWYA2Zcn6-otJoAGTUKZWPkZ-I_JUg


برای دانلود به ادامه مطلب بروید


 

ادامه مطلب ...

سبک شناسی Style

سبک، در زبان عربی به معنی گداختن و ریختن زر و نقره است و سبیکه پاره نقره گداخته را گویند. در اصطلاح ادبی به معنای طرز خاصی از نظم و نثر است که معادل style اروپایی باشد.


Style   خود از ستیلوس یونانی مأخوذ است، به معنای آلتی فلزی یا چوبین که به وسیله آن حروف و کلمات را بر روی الواح مومی نقش می‌کرده‌اند. امروز هم ایرانیان به «قلم» معنایی شبیه به سبک می‌دهند و می‌گویند: «فلان کس خوب قلمی دارد».
به عبارت بهتر، سبک هر کس، روشی است که برای بیان اندیشه خود برمی‌گزیند مشروط بر اینکه این روش را خود ابداع کرده باشد یا حداقل با روش دیگران متفاوت باشد.

  پیشینه سبک شناسی را باید در یونان و روم جستجو کرد. افلاطون سبک را کیفیت و امتیازی تعریف می‌کنند که گوینده‌ای به لحاظ برخورداری از الگوی مناسب و شایسته کلام از آن بهره‌مند است و گوینده‌ای دیگر به دلیل فقدان این الگوی مناسب، از آن بی بهره است؛ اما ارسطو سبک را خاصیت ذاتی کلام می‌داند و معتقد است هر اثری دارای سبک است حال این سبک ممکن است پست، متوسط یا عالی باشد. سبک خصوصیتی اکتسابی است اما به درجات مختلف تقسیم بندی می‌شود، رومیان نیز سبک را به درجات والا، معتدل و عامیانه تقسیم می‌کردند.
  سبک شناسی به معنای حقیقی خود در ایران سابقه‌ای ندارد و نخستین آثار این فن به صورت بسیار ضعیف در تذکره‌ها دیده می‌شود. تذکره نویسان در ترجمه احوال یک شاعر یا نویسنده در مورد سبک وی تسامح می‌کردند و گفتار را با تمجید و اغراق به پایان می‌رساندند.
عوفی درباره سبک شاعری چنین می‌نویسد: «شعرش چون مشاهده دوستان در صحن بوستان یا مکاشفه معشوقان پریزاده با عاشقان دلداده». از این توصیف تقریباً هیچ نکته سبک شناسی دستگیر خواننده نمی‌شود.
  از عهد صفویه به بعد در کتب تذکره به معنای سبک برمی‌خوریم و ظاهراً اولین جایی که لفظ سبک به کار رفته «مجمع الفصحا»ی رضا قلی‌خان هدایت است.
  در ایران هرگاه سخن از روش بیانی یک نویسنده یا شاعر بوده است. کلمات، طرز، طریقه، شیوه، نمط، سیاقت، اسلوب و مانند اینها به کار می‌رفته است.
  خاقانی و صائب از شاعرانی بوده‌اند که در مورد طرز شعر خود سخن گفته‌اند، صائب امتیاز خود را آشنایی با طرز سخن می‌داند: 
                            
           میان اهل سخن امتیاز من صائب  
                                   همین بس که با طرز آشنا شده‌ام
 
  بررسی سبک سخن در ایران، با سبک شناسی بهار آغاز شد. کتاب سه جلدی وی - سبک شناسی یا (سیر تطور نثر فارسی) - به بررسی آثار نثر فارسی از آغاز تمدن اسلامی تا عصر حاضر نموده است.
  نکته بسیار مهم در سبک شناسی توجه به بسامد است. اصولاً سبک از طریق مقایسه قابل ادراک است چنانکه رنگ‌ها در تقابل یکدیگر خود را نشان می‌دهند. در مطالعه نُرم و انحراف از آن، وجود یک یا چند عنصر سبکی چندان اهمیت ندارد اما بسامد عناصر سبکی اهمیت دارد؛ مثلاً کاربرد دو حرف اضافه برای یک متمم از ویژگی‌های سبک خراسانی است اما از مختصات غزل حافظ نیست هر چند که در دیوان حافظ به کار رفته باشد زیرا بسامد آن اندک است.
  هر سبکی نسبت به سبک دیگر دارای انحراف است و این یعنی سبک؛ مثلاً دیوان سعدی یک هنجار یا نرم است و غزل صائب در مقایسه با آن خارج از نرم است اما، هر دو سبک دارند. از اینجاست که برخی در تعریف سبک می‌گویند: سبک یعنی عدول از نرم.
سبک از جهات مختلفی قابل تقسیم است؛ از این‌رو، در عرصه ادبیات اقسام سبک ادبی متفاوتی به وجود آمده است. 

معرفی نرم افزار های نت سازی

http://t0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRMvK97bmddNc1Xj6jJgbVScclMFVkxmb2qBH2qGGyR1MREipfb


تحلیلی بر نرم افزارهای نُت نویسی
در حال حاضر طیف وسیعی از نرم افزارهای موسیقی در بازار وجود دارند که به شما کمک می کنند به سادگی اعمال و فعالیت های مختلف مربوط به موسیقی خود را به نحو موثری به انجام رسانید. امروزه به جرات می توان گفت کامپیوترها نقش غیر قابل انکاری را در تولید و خلق موسیقی بر عهده گرفته اند، تردیدی نیست که ظهور نرم افزارهای متعدد در این زمینه به پیشرفت موسیقی کمک شایانی نموده و به همین دلیل اهمیت لزوم کسب آگاهی و مهارت در کاربرد چنین نرم افزارهایی بیش از پیش نزد اهالی موسیقی افزایش یافته است.
هر کدام از نرم افزارهای موسیقی در بازار از نظر نوع کارکرد در دسته بندی ها و رده های گوناگونی شامل نرم افزارهای سمپل سازی و سینتی میانرد ، نرم افزارهای تولید افکت های صدا، نرم افزارهای آهنگسازی، سکوسنسرهای صدای دیجیتال، نرم افزارهای رایت سی دی های سمپل کامپیوتر، نرم افزارهای آموزشی و برنامه نت نویسی قرار می گیرند. بنابراین پیش از خرید هر نوع نرم افزار لازم است در مورد کارایی آن تحقیق کرده و مطمئن شوید نیاز و درخواست واقعی شما را برآورده خواهد ساخت. مثلاً اگر به دنبال نرم افزارهای قدرتمند جهت ضبط و پخش قطعات صوتی دیجیتال ، MIDI و loop ها هستید. گزینه هایی همچون Cake walk ، Emagic و Steinberg cubase انتخاب های مناسبی به شمار می روند.
علاوه بر این بسیاری از شرکت های ارائه دهنده نرم افزارهای موسیقی محصولات خود را طوری طراحی نموده اند که با سیستم عامل های گوناگونی چون مکینتاش و ویندوز به خوبی سازگار می باشد.
در این مقاله ابتدا مختصری در مورد برنامه های نت نویسی و اهمیت بکارگیری آن ها توضیحاتی ارائه داده و در ادامه به دو نمونه از بهترین و قدرتمندترین اینگونه نرم افزارها یعنی Finale و Sibelius اشاره می کنیم.
سپس قابلیت ها و امکانات هر کدام را بررسی نموده و آن ها را مورد مقایسه قرار می دهیم.

نرم افزارهای نت نویسی
آیا هنوز از نوشتن دستی نت های خود بر روی کاغذ خسته نشده اید؟ آیا نمی خواهید نت های خود را به صورت خواناتری بر روی کامپیوتر ذخیره کنید؟
روش های مختلفی برای نوشتن وجود دارند. برخی نت های خود را بر روی کاغذ نوشته در حالی که عده ای ترجیح می دهند آن ها را بر روی یک نوار کاست، سی دی و یا دی وی دی ضبط نمایند. اما آنچه که شاهد هستیم این است که پیوسته بر تعداد آهنگسازان ، تنظیم کنندگان و اهالی موسیقی در استفاده از نرم افزارهای نت نویسی کامپیوتری افزوده می شود. به نظر می رسد کم کم دوره نت نویسی دستی به سر آمده و آن را بایستی به بوته فراموشی سپرد. هم اکنون نرم افزارهای نت نویسی به یکی از ابزارهای اصلی و جدایی ناپذیر برای میلیون ها علاقمند به موسیقی بدل گشته است.
فرض کنید می خواهید گام یک قطعه پارتیتور را تغییر داده یا از کلید دیگری استفاده کنید. در آن صورت اجرای دستی این کار مدت زمان زیادی به طول خواهد انجامید. اما نرم افزارها در مدت زمان بسیار اندک تمام قطعات موسیقی شما را به یک کلید یا گام دیگر تغییر می دهند. بعلاوه می توانید آهنگ های خود را در هر زمان و با هر کلیدی که مایل هستید چاپ نمائید.
بنابراین لزوم داشتن یک نرم افزار نت نویسی قدرتمند و با کیفیت بیش از هر زمان احساس می شود. هم اکنون Finale و Sibelius دو نرم افزاری هستند که با در اختیار داشتن ابزارهای مفید و متنوع نیازهای موسیقی شما را در زمینه نوشتن نت به بهترین نحو ممکن برطرف می سازند.
با این وجود برخی از آهنگسازان معروف جهان نسبت به نت موسیقی تعصب زیادی از خود نشان نمی دهند. آن ها معتقدند بایستی ایده های موسیقی ذهن را مستقیم بر روی یک CD یا DVD ضبط نمود.

نرم افزارهای اختصاصی نت نویسی
به طور کلی نرم افزارهای موسیقی در دو رده متفاوت جای می گیرند:
1- سکوسنسرهای MIDI مانند LogicPro ، Cubase و ...خود از یک نرم افزار نت نویسی توکار که قابلیت نمایش اطلاعات MIDI در یک فرمت پارتیتوری را دارد برخوردارند. در این بسته های نرم افزاری برنامه های نت نویسی در اولویت دوم قرار دارند
2- نرم افزارهای اختصاصی نت نویسی : این نرم افزارها تنها مختص نت نویسی طراحی و بهینه شده اند و امکان پرینت کامل یک قطعه پارتیتور را به صورت کاملاً خوانا برای شما فراهم می سازند. محبوب ترین برنامه های نت نویسی اختصاصی حال حاضر Finale و Sibelius می باشند. اگر پروژه کاری شما نوشتن قطعات پارتیتور مختلف برای اعضای یک ارکستر است قطعا وجود یک نرم افزار نت نویسی مستقل جهت اجرای بهینه کار لازم و ضروری است.

 برای دنبال کردن این موضوع به ادامه مطلب بروید

ادامه مطلب ...

معرفی چند نرم افزار برای اهنگسازی

PROTOOLS


از بزرگترین تجهیزات استودیویی تا کوچکترین استودیوهای شخصی که حتی در یک اتاق خواب هستند ، پروتولز بیشترین عمومیت را برای خلق و تولید صدا و موسیقی دارا است . ترکیبی از سخت افزارها و نرم افزارهای حرفه ای که با هم روی کامپیوتر شما کار می کنند. پروتولز به راحتی برای شما امکان هر چیزی در رابطه با ساخت موسیقی ، ضبط ، ویرایش ، ترکیب صدا و نهایی سازی جهت انتشار تولیدات در این زمینه را فراهم می سازد.






Cubase & Nuendo


Cubase & Nuendo  امروزه از مطرح ترین نرم افزارهای صدابرداری و آهنگ سازی در سراسر دنیا به شمار می روند، که مورد استفاده عده زیادی ازصدابرداران و آهنگ سازان بزرگ می باشند.علی رغم پیشرفت سریع نرم افزار های رایانه ای و تولید نرم افزار های بسیار ساده آهنگ سازی برای کاربران نا آشنا به علوم صدابرداری، این نرم افزار ها به لحاظ دارا بودن محیط حرفه ای استودیوی مجازی از  جایگاه ویژه ای برخوردارند. هنر جو با فراگیری این نرم افزار ها می تواند از استودیوی کاملاً حرفه ای  صدا که شامل : ضبط مولتی تراک با کیفیت بسیار عالی، کنسول و انواع پردازشگرهای حرفه ای سیگنال پیرامون کار صدابرداری و همچنین محیط نت نویسی و نمونه سازی با استفاده از صداهای طبیعی انواع سازها یی که مورد استفاده آهنگ سازان طراز اول جهان می باشد، جهت ساخت موسیقی برخوردار شود. ضمناً از آنجائی که این نرم افزار ها  جزء اولین و کاملترین نرم افزار های صدابرداری و همچنین آهنگ سازی می باشند، به عنوان نرم افزار های مادر مطرح بوده و هنر جو پس از فراگیری آن ها  قادر به استفاده از سایر نرم افزار های صدا برداری نیز خواهد بود.


برای دنبال کردن این موضوع به ادامه مطلب بروید


  ادامه مطلب ...

چرا بین زدبازی و رضا پیشرو دعوا شد ؟



همین ا طور که هممون میدونیم اولین کسی که رپ فارسی خوند سندی بود . و بعد از سندی شایان بود و بابک ... که در سال 1378 - 1379 بود که رپ فارسی تشکیل شد و سروش هیچکس هم از سال 1380 شروع به کار کرد و هنوز هیچ گروهی نبود که گروهه رپ فارسی باشه سه سال قبل از تشیکل رپ فارسی سامان ویلسون و مهراد هیدن هم دبیرستانی بودن و با هم دوست بودن وقتی دیدن چیزی به اسم رپ فارسی تو ایران تشکیل شده تصمیم گرفتن که فعالیتی در موسیقی رپ فارسی داشته باشن و مهراد و سامان از قبل اهنگهای رپ کشوهای دیگه مثله امریکارو گوش میکردن و اشنایی داشتن با این سبک سامان ویلسون خودش خیلی از فیلم های خارجی و اهنگهای خارجی خوشش میومد و اسم ویلسون هم اسم خارجیه که سامان بر حسب بازیگران خارجی این اسمو لقبه خودش گذاشت و مهراد هم که همیشه کم پیدا بوده پیشه دوستاش و ... به خاطره همین بهش میگفتن هیدن به معنی مخفی که مهراد هم لقبشو گذاشت هیدن و سامان و مهراد تو دبیرستان خیلی شاخ بودن و با همه زد بودن که بهشون میگفتن تو دبیرستان زد بازا مثلا وقتی سامان  میرفته مدرسه دبیرستان میگفتن سامانه زد باز امد و بنابراین این شد که اسمه گروهشونو گذاشتن زدبازی که یه معنی دیگه هم میده که همون زاخاربازیه زاخار بازی هم به معنای همکار بودن با کسایی که رپ میخونن خلاصه سامان و مهراد برای راحت بودن کارشون میرن لندن و اونجا شروع به خوندن موسیقی رپ میکنن چون رپ در ایران غیر مجاز بود قبل از شروع به موسیقی رپ با سهراب ام جی در پارتی که بار داشته اشنا میشن سهراب در یک بار مشروب کار میکرده و با هم دوست های صمیمی میشن که اوایل مهراد بیشتر با سهراب دوست بوده تا سامان ... بعد از چند مدت سامان با سهراب برای اغاز کارخودشون یه اهنگ میسازن به اسم قوم اریا و دومین اهنگ مهرادو سامان میخونن به نام دیس اجیلی که مهراد زیر لاین اهنگ سامانو میخونه که میشه گفت در اصل اهنگ سامان فقط بوده و سومین اهنگشون اهنگ مهمونی و باز هم کار میدن تا ... وقتی که زدبازی کاملن معروف شد و بین مردم اسمش همجا بود زدبازی زدبازی ... که یه اهنگ دادن به نام از خزر تا خلیج فارس این اهنگو زمانی دادن که کارشون خیلی اوج گرفته بود که برای اولین بار سهراب در اهنگ ادعا میکنه که هیچکس تو رادیو مصاحبه نکرده ولی ما کردیمو و ... که میگه من میشم مهمنانه رادیو / تو هم داری میشوری پیکانه اردیتو ... علیرضا جی جی ( لقبش گرفته شده از فامیلیش جزایری ) متولد 1367 که تو کاره فیلمو ... هست و کارگردانی میخونه با بچه های گروهه زدبازی از طریق ایمیل و ... اینترنت اشنا میشه تا یه روز اونارو میبینه که وارد بحث رپ میشن که علیرضا میگه من اهنگسازم و میتونم همکاری کنم تو گروهتون مهراد و سامان و سهراب با این مسئله مشکلی ندارن وقبول میکنن چند روز بعد از علیرضا کسی به اسم سیاوش سیجل ( لقبش از اسم و فامیلیش گرفته شده سیاوش جلالی دو حروف اول اسمش و دو حروف اول فامیلیش که میشه سیجل ) سیاوش اهنگهای زدبازیو گوش داده بوده و چون خودش خیلی وقت با زدبازی در ارتباط بوده و اهنگ هم داده بوده ولی پخش نشده بوده با زدبازی همکار میشه و عضو گروهه زدبازی میشه ...


برای دنبال کردن این موضوع به ادامه مطلب بروید

  ادامه مطلب ...