در چند سال اخیر به تعداد گروههای رپ در داخل ایران افزوده شدهاست. همچنین آهنگهای فارسی تعدادی گروه رپخوان در خارج ایران نیز از طریق اینترنت در ایران منتشر میشود.با توجه به اینکه که اخذ مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای توزیع قانونی تولیدات موسیقایی، برای این افراد عملاً امکانپذیر نبودهاست، و با توجه به فقدان قانونی انتشار الکترونیک و حق کپی رایت آثار، پخش این آهنگها از طریق اینترنت محدود میشوند. اغلب گروههای رپ زیرزمینی آثارشان را از طریق وبگاهها و وبنوشتهای شخصی به گوش شنوندگان میرسانند.
تصویری که از موسیقی رپ در ایران ترویج میشد گاهی آن را مرتبط با جریانهایی نظیر شیطانپرستی قرار میداد. در ۲۵ مهرماه ۱۳۸۷ برنامهای از یکی از شبکههای تلویزیونی ایران پخش شد که به گفته سازندهٔ آن، به بینندگان نشان میداد که شیطانپرستی رابطهای با رپ ندارد. با این حال، به نظر برخی منتقدان این برنامه در عمل تاثیر عکس روی بینندگانش میگذاشت.
گسترش رپ فارسی به طور زیرزمینی و از طریق اینترنت، به ویژه با توجه به این که قسمت عمدهای از آثار زیرزمینی سرشار از فحش و ناسزا بود، باعث شد که دفتر موسیقی وزارت ارشاد در مورد اعطای مجوز به آثار این سبک سختگیرانه عمل کند. مدتی پس از این که قطعهای در سبک «رپ-پاپ» فارسی در عنوانبندی مجموعهٔ تلویزیونی «خانه به دوش» از یکی از شبکههای تلویزیونی ایران پخش شد، دفتر موسیقی وزارت ارشاد در نامهای به سازمان صدا و سیما از پخش ترانهای با این سبک از رسانهای مانند تلویزیون گلایه کرد.در سال ۱۳۸۴ نیز اولین موزیک «رپ-پاپ» فارسی آهنگ منو ببین با هنرمندی داریا و عماد و بهمن فرجی ساخته شد و از رادیوبی بی سی نیز پخش شد با این حال، در اواخر سال ۱۳۸۵ خورشیدی آلبومی ۸ قطعهای از مجید غفوری با نام «نگو دیره» منتشر شد که در یکی از قطعههای آن بخشهایی به سبک رپ توسط یاس خوانده شده بود. شایعاتی در مورد مجوز نداشتن این آلبوم یا مجاز شدن موسیقی رپ شکل گرفت که در نهایت با تایید رسمی مجاز بودن این آلبوم توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران، بر طرف شد.
برخی از گروههای رپ ایرانی که تحت نماد «۰۲۱» فعالیت میکنند از خواندن شعرهای دور از ادب پرهیز میکنند و یا کمتر از این کلمات استفاده میکنند. در حالی که برخی دیگر (مانند زدبازی) در تبعیت از رپ غربی، بدون هیچ ابایی الفاظ دور از ادب را در شعرهایشان به کار میبرند.
بسیاری از خوانندگان رپ ایرانی قبل از این در انواع دیگر موسیقی شناخته شده نبودهاند. از این رو، غالباً خوانندهها در ابتدای ترانهها نام خود را میگویند تا باعث شناخته شدن آنها توسط شنونده گردد.
برخی ترانههایی که توسط عموم شنوندگان ایرانی به عنوان رپ شناخته میشوند، با تعاریف بالا از رپ فارسی مطابقت ندارند. اکثر ترانههای ساسی مانکن از این جمله هستند. این ترانهها اکثراً ریتم 6/8 سریع و محتوای شاد دارند و تنها شباهتشان با رپ فارسی در آن است که قسمت عمدهً متن ترانه به صورت دکلمه و غیر آوازی خوانده میشود. اگر چه چنین قطعاتی با سبک ریتم و بلوز نزدیکی بیشتری دارند تا با سبک رپ غربی، با این حال در فرهنگ عامه به عنوان رپ فارسی طبقهبندی میشوند.
در عرصهٔ موسیقی ایران، میتوان گروههای رپ را به چند دسته تقسیم کرد:
من برای تبادل لینک اماده ام ایمیل هم به شما دادم
سلام مرسی گلم نظر لطفته
به اسم وبت لینکت میکنم
منم به اسم وبم بلینک
بای تا های
سام مرسی که بهم سر زدی سایت تو هم بی نظیرهستش بازم بهم سر بزن
سلام.
مطالب جالبی بود.
لینکت کردم
سلام
خب شما که میگید خودتونم حرکتایی زدین
منظورم اینه خودتون یه چیزایی خوندین
چرا تو وبلاگتون نمیذارید تا اونایی که میان وبلاگتون بخونن؟؟؟؟؟
سلام خوبین؟
یه سوال...!! چرا موضوعه وبلاگتون راجبه رپه؟
به رپ علاقه دارین؟
سلام
خوبید؟
من هنوز منتظرم جوابه سوالمو بگیرم
راسی خیلی ممنون که منو لینک کردین
مرســـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــی
جوابه من یادتون نره
سلام خدمت شما نوسنده گرامی، علت علاقه من به آقا علی ابن موسی الرضا به حدود 3سال پیش برمیگرده که باچشای خودم دیدم در طول یک روز 5بیمار دکترجواب کرده رو به علاوه ی پای خودم که در مسابقه فوتبال به شدت آشیب دیده بود شفا داد. راستی یادم رفت بگم من بچه ی قم هستم وحوالی حرم خواهرش سکونت داریم.
راستی درمورد وبلاگ خودت هم باید بگم عالی بود، ولی هیچوقت اسم (بهرام وعلی سورنا) را کنار اسم (بنیامین ویاسر، مهدار...) قرار نده.
سلام وبت جالب بود منم لینکت کردم امیدوارم موفق باشی.
سلام محدثه ام
مرسی که وبم اومدی و نظر هم دادی
من لینکت کردم دوس داشتی لینکم کن
خوشال میشم
مررررررررررررررررررررررررررررررررررررسی
مسعود جان با چ اسمی بلینکمت؟